Μια επιπόλαια κριτική του έτους.
Η αλλαγή τόσο της δεκαετίας, όσο και του έτους συνοδεύεται από μια έντονη καθημερινότητα. Καθώς, λοιπόν, χωνεύαμε την γαλοπούλα των χριστουγεννιάτικων εορτών, έφτασε στα αφτιά μας η εμφάνιση ενός νέου ιού, με καταγωγή την Κίνα. Ο οποίος δίχασε τους γλωσσολόγους, και όχι μόνο, της χώρας μας. Δεν έγινε καθολική η αποδοχή της λέξης κοροναϊού, καθώς, ο πατέρας της νέο-ελληνικής γλώσσας Γ. Μπαμπινιώτης είπε και λάλησε: ‘κορονοϊός και όχι κοροναϊός’. Αφού λύσαμε το γλωσσικό ζήτημα, οι περισσότεροι και οι περισσότερες από εμάς βιαστήκαμε να μεταπηδήσουμε σε μια άλλη επιστήμη και να βγάλουμε ιατρικά πορίσματα, λέγοντας μια από τις φράσεις :‘σιγά μην φτάσει στη Ελλάδα’, ‘κάθε χρόνο τα ίδια’, ΄καλά δεν θα πεθάνουμε κιόλας’,’μια γρίπη θα ’ναι’ κτλ. Και πριν πούμε βε-ρί-κο-κο, ανοίγουμε την πολυαγαπημένη μας τηλεόραση ή οποιαδήποτε άλλη έξυπνη συσκευή και βλέπουμε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς και όλους τους γνωστούς μας από τα social media να δίνουν συμβουλές για την αντιμετώπιση του ιού. Γνωστά ζευγάρια της ‘σόου-μπιζ’ να παραδέχονται πως τους βρήκε το κακό του ιού. Και άλλα άγνωστα να ανεβάζουν φωτογραφίες από την έβδομη μέρα στην κραντίνα. Τι συνέβη, όμως, από την μέρα που πρώτο ακούσαμε την λέξη κορονοϊός μέχρι σήμερα που αποτελεί μια στις πέντε λέξεις που χρησιμοποιεί ο μέσος άνθρωπος στον κόσμο;
Γενάρης, ο μήνας της δίαιτας και του μέτρου για όλο το κόσμο. Ο μήνας της εξεταστικής και της κοινωνικής απομόνωσης για τους φοιτητές. Για το παράλογο και για τις εκκλησιαστικές ομάδες, αντίθετα, είναι ο κατάλληλος μήνας για να βγάλουν αφίσες στο μετρό με σύνθημα: ‘Κίνημα υπέρ της ζωής’. Μία αφίσα με διάσπαρτα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα κατά της έκτρωσης. Το πρώτο ερώτημα είναι ποιος υπεύθυνος ή ποια υπεύθυνη επέτρεψε την δημόσια ανάρτηση αυτών των αφισών που παραβιάζουν αρχικά το δικαίωμα κάθε γυναίκας να αυτενεργεί με την δικιά της βούληση προς το σώμα της. Η νόμιμη και δωρεάν έκτρωση αποτελεί ένα από τα βασικότερα κατορθώματα του φεμινιστικού κινήματος. Το χρέος μας σαν άνθρωποι είναι να σταματήσουμε να κρίνουμε αποφάσεις που δεν μας απασχολούν και δεν μας επηρεάζουν. Σχετικά με τις οργανώσεις πίσω από την αφίσα της παράνοιας με την συναισθηματική μπροσούρα ‘κίνημα υπέρ της ζωής’, αλήθεια η ανθρώπινη ζωή τους ενδιαφέρει μόνο πριν την γέννηση της; Διότι για αυτούς, μάλλον, είναι καλύτερο για παράδειγμα να γεννηθεί ένα παιδί σε ένα κράτος, το οποίο αδιαφορεί για την ανατροφή του και για την εκπαίδευση που οφείλει να του προσφέρει όπως και για την ιατρική κάλυψη που πρέπει να του παρέχει. Αδιαφορούν για την πιθανότητα να γεννηθεί το παιδί σε μια οικογένεια που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει είτε οικονομικά, είτε ψυχολογικά στον ερχομό ενός παιδιού ή απλώς δεν επιθυμεί τον ερχομό ενός παιδιού από επιλογή . Αυτές οι οργανώσεις, επίσης, αδιαφορούν για τις ανθρώπινες απώλειες από πείνα και δυστυχία. Το βέλος στην φαρέτρα τους, είναι το δημογραφικό πρόβλημα του έθνους και η ηθική των μικροαστών.
Φλεβάρης, ο μήνας της συνειδητοποίησης, της Τσικνοπέμπτης και του προ-καρναβαλιού. Για τους φοιτητές έλαχε να είναι ο μήνας της εξίσωσης των πτυχίων τους με τα ιδιωτικά κολέγια και ΙΕΚ. Συγγνώμη Μάκη, Τάκη, Μητσοτάκη και κάθε νεοφιλελέ αλλά κάπου να σταματήσει το αστείο με τον ιδιωτικό τομέα γιατί κούρασε. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι βγαίνουν όλοι, βγαίνει και ο Μάκης με δυο άνεργους γονείς, ο οποίος σπουδάζει σε πανεπιστήμιο στη Αθήνα και λέει, επιτέλους γίναμε Ευρώπη. Βρε χρυσέ μου Μάκη, σε δύο χρόνια που θα τελειώσεις τις σπουδές σου θα έρθει ο ξάδερφος του Τάκη από την Βουλγαρία που θα έχει πληρώσει το πτυχίο του και θα σου πάρει την δουλειά. Επίσης, δίνουμε λευκή επιταγή σε όλα τα βύσματα του ελλαδικού χώρου να βρουν την υποδοχή τους. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα τα βύσματα είχαν ένα πτυχίο. Οι φοιτητές αραχτοί στην καναπεδάρα τους περιμένουν να ξεκινήσει το Big Brother να πάρουν καμιά ιδέα επαγγελματικής αποκατάστασης για το δύσκολο μέλλον που αχνοφαίνεται. Όσο για τα επαγγελματικά μας δικαιώματα που παραβιάζονται, άστα να αποτελούν επιχειρήματα για τα λάθη των πολιτικών στο μέλλον.
Ο φλεβάρης ήταν φέτος αρκετά επεισοδιακός και αν(ορθόδοξος). Είδαμε για πρώτη φορά τους άνδρες της ελληνικής αστυνομίας να πηγαίνουν εκδρομή στα νησιά του Αιγαίου και να κάνουν επίδειξη των ταλέντων τους. Όσα τους μαθαίνουν στην σχολή, τα έκαναν πράξη πάνω σε αυτοκίνητα, σε μαγαζιά και σε ανθρώπους. Γενικά μας έδειξαν οτι δεν τους πληρώνουμε άδικα για τις σπουδές τους και ό,τι έχουν μάθει, το γνωρίζουν καλά. Φυσικά, οι αστυνομικοί πήγαν εκεί για την ασφάλεια των προσφύγων, έτσι είπαν στα κανάλια. Γιατί άλλωστε να πουν ψέματα; H κυβέρνηση σέβεται τόσο πολύ την ανθρώπινη ύπαρξη που έφτιαξε σχέδια για κέντρα κράτησης μεταναστών και προσφύγων.
Σε αυτο το σημείο να αναφερθεί ένα συνώνυμο της φράσης κέντρα κράτησης, όπως για παράδειγμα στρατόπεδα συγκέντρωσης -για να μην ξεχνάμε-.
Όλοι λοιπόν αυτοί οι άνθρωποι που τότε έστειλαν τα ΜΑΤ για να καθαρίσουν, έσπειραν με ψέματα και θέρισαν οργή.
Αφού ξεπεράσαμε και αυτό το σοκ, λίγες μέρες αργότερα εγκρίνεται από τον εθνικό οργανισμό δημόσιας υγείας, η εμφάνιση του φασιστοϊού στην χώρα μας. Κάθε χρόνο παρουσιάζεται, συνήθως, τέτοια εποχή. Πρόκειται για έναν ιό που κυκλοφορεί πολλά χρόνια ανάμεσα μας αλλά ευδοκιμεί σε περιόδους οικονομικής κρίσης και ηθικής αλλοτρίωσης.
Μέρος των ανθρώπων που μολύνθηκαν εμφανίζονται στην Μυτιλήνη, απέναντι από μια βάρκα με πρόσφυγες να φωνάζουν ΄έξω,έξω’,΄ούστ Τούρκοι’. Μάλιστα, σε μια έγκυο γυναίκα, έκαναν προσωπική επίθεση, λέγοντας ‘άντε γαμήσου κοπρόσκυλο-πουτάνα’, ΄γύρνα στην χώρα σου, δεν σε γκάστρωσα εγώ’. Πολλοί από τους μολυσμένους κάνουν εξάσκηση και στα αγγλικά τους φωνάζοντας ‘border close, go away, go back, war, war’.
Εκτός από την εντύπωση που μου προκαλεί η γνώση των αγγλικών τους, μου προκαλεί εντύπωση και η φράση ‘πηγαίντε στην χώρα σας να πολεμήσετε’ γιατί ως γνωστόν, όταν σου πετάνε βόμβες στο κεφάλι μπορείς να αμυνθείς. Επόμενη ατάκα είναι η ‘δεν έρχονται όλοι από το πόλεμο’ και ενώ πας να εξηγήσεις πως είναι δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να αναζητά μια καλύτερη ζωή όπου θέλει, σου απαντά το γνωστό ρητό άκου να δεις οι Έλληνες όπου πήγαιναν είχαν χαρτιά’. Σχετικά με τον φασιστοϊό, υπάρχουν πολλών ειδών θεραπείες, όπως διάβασμα βιβλίων εγκεκριμένων από ανθρωπιστές επιστήμονες, ταινίες, μουσική καθώς και θεατρικές ασκήσεις, στις οποίες σε πρώτο επίπεδο το άτομο υποδύεται τον φιλάνθρωπο και αργότερα ενισχύεται η ενσυναίσθηση που διαθέτει μέσα του.
Ο Μάρτης ξεκίνησε με μια έντονη απογοήτευση από τους καρναβαλιστές της χώρας. Πολλοί από αυτούς αψηφώντας κάθε κίνδυνο, παρέλασαν και καρναβαλίστηκαν κανονικά.
Φέτος δεν ζήσαμε καρναβάλι, ζήσαμε επανάσταση.
Όσο λοιπόν στα αστικά κέντρα συσπειρώνεται το κίνημα, στα βόρεια-ανατολικά σύνορα της χώρας κατέφθασαν νεοναζί Γερμανοί για να βοηθήσουν τις ελληνικές δυνάμεις, τους οποίους βάφτισαν παραστρατιωτικές ομάδες. Την ίδια ώρα πατριώτες όλης της Ελλάδας θυμήθηκαν την καταγωγή τους, διάβασαν λίγο ιστορία από την wikipedia και δημιούργησαν διαδικτυακές ομάδες, στις οποίες φλέρταραν με τον πόλεμο.
Και μέσα σε όλα αυτά έχουμε και καραντίνα. Ίσως την χρειαζόμαστε με σκοπό να αναστοχαστούμε και να αφομοιώσουμε όσα η καθημερινότητα δεν μας αφήνει να επεξεργαστούμε.
Υγ: Την θεματική γιαγιάδες-παπάδες-εκκλησία, δεν την σχολιάζω ακόμα.